• سه شنبه ١٠ مرداد ١٤٠٢-٠٩:٥٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٢٣٣
اقراریان متذکر شد؛3-166

تأخیر در اجرای برخی مصوبات شورا، دارایی های شهر را با چالش مواجه می کند

رئیس کمیته نظارت شورا با انتقاد از اجرای دیرهنگام مصوبات شورا از سوی شهرداری تهران، نسبت به این موضوع به شهردار تهران تذکر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورا در تذکری با عنوان رعایت زمانبندی مصوبات شورا خطاب به شهردار تهران اظهار داشت: بدینوسیله به شهردار تهران تذکر داده می‌شود در صورتی که در مصوبات شورای شهر، زمانی به منظور انجام یک اقدام تعیین شده است؛ در زمان مقرر نسبت به انجام آن تکلیف اقدام کند. 
وی افزود: به عنوان نمونه ماده ۱۱ مصوبه تعیین تکلیف املاک واگذار شده شهرداری و اشخاص حقوقی و حقیقی مصوب هشتم و سیزدهم تیر ماه ۱۴۰۰ شهرداری را مکلف کرده است ظرف مدت یک ماه دستورالعمل مصوبه فوق را جهت تصویب به شورا ارسال کند که این امر با تأخیر حدود ۲ ساله در تاریخ ششم تیرماه ۱۴۰۲ با امضای شهردار ارسال شده است؛ بدیهی است با عنایت به بند ۳۰ ماده ۸۰ این تاخیرها می‌تواند حفظ سرمایه، دارایی‌ها، اموال عمومی و اختصاصی شهرداری را در برخی موارد با چالش مواجه کند.
اقراریان ادامه داد: بخشی از این مشکل مربوط به معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران است که مواردی را که شهرداری مکلف به انجام شده است با تأخیر انجام می‌دهند و در برخی موارد در صورت عدم پیگیری شورا این موارد انجام نمی‌شود. 
مهدی چمران، ریاست شورا در ادامه با تأیید تذکر رئیس کمیته نظارت بیان کرد: موارد ذکر شده مهم است و شورا موضوعات را پیگیری می‌کند؛ یکی از دلایل تأخیر در انجام برخی موارد تعویض جایگاه‌ها بوده که البته نباید این اتفاق می‌افتاد است. 
چمران در ادامه در خصوص تأخیر در ارائه نرخ حمل و نقل مدارس هم تذکر داد: با توجه به پایان نام نویسی در مدارس، تأخیر در ارائه تعرفه‌های حمل و نقل مدارس، باعث تاخیر در تصویب و در نتیجه به تعویق افتادن اجرای مصوبه خواهد شد؛ لذا درخواست می‌شود هرچه زودتر تعرفه‌ها در اختیار شورا قرار بگیرد تا مصوب شود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: